GÜNDEM
Giriş Tarihi : 25-06-2026 12:19   Güncelleme : 25-06-2026 12:19

Kanalizasyonu akarsuya bağladılar, mahalle sakinleri sokağa çıkamıyor

Adana’nın Kozan ilçesinde Kilgen Çayı’na bağlanan kanalizasyon yoğun sinek ve pis kokulara neden oldu, pencere açamaz hale gelen mahalle sakinleri Adana Büyükşehir Belediyesi’ne tepki gösterdi.

Kanalizasyonu akarsuya bağladılar, mahalle sakinleri sokağa çıkamıyor
Adana’nın Kozan ilçesinde Kilgen Çayı’na bağlanan kanalizasyon yoğun sinek ve pis kokulara neden oldu, pencere açamaz hale gelen mahalle sakinleri Adana Büyükşehir Belediyesi’ne tepki gösterdi.
Adana’nın Kozan ilçesi Karacaoğlan Mahallesi’nde yaşayan vatandaşlar, kanalizasyon sorunu nedeniyle zor günler yaşadıklarını belirterek yetkililerden çözüm istedi. İddiaya göre mahallenin kanalizasyonu, mahalleden geçen ve kıyısında öğrenci yurdu başta olmak üzere birçok ikamet bulunan Kilgen Çayı’na bağlandı. Mahalle sakinleri yoğun sinek ve kötü kokulardan dolayı sokağa çıkamadıklarını belirterek kötü koku ve sinek istilası nedeniyle sorunlarına acil çözüm bulunmasını talep ediyor.

Baza ile dikkat çekmişlerdi
Yaklaşık 2 yıl önce apartman önünden açık şekilde akan kanalizasyon suyuna tepki gösteren mahalle sakinleri, yol ortasından akan atık suyu baza ile kapatarak soruna dikkat çekmişti. İhlas Haber Ajansı’nın gündeme getirdiği haberin ardından bölgede çalışma yapıldığını belirten vatandaşlar, kanalizasyon akışının kapatıldığını ancak bu kez atık suyun borularla Kilgen Çayı’na yönlendirildiğini iddia etti.

Dron ile görüntülendi
Dron ile görüntülenen bölgede, binalardan gelen kanalizasyon atıklarının Kilgen Çayı üzerinden kent merkezine doğru ilerlediği görüldü. Çevrede bulunan tarım arazileri ve narenciye bahçelerinin de atık sudan etkilendiğini belirten vatandaşlar, bunun çevre ve sağlık açısından risk oluşturduğunu ifade etti.
Mahalle sakinleri, özellikle yaz aylarında artan karasinek ve sivrisinek nedeniyle kapı pencere açamadıklarını, çocuklarının sinek ısırıkları nedeniyle zor günler yaşadığını söyledi.

Sinek ve koku tepkisi
Mahallede yaşayan çocuklardan Ömer Selim Ekiz, "Pencere kapalı olduğu halde her yerden sinek giriyor. Isırıyorlar, 30 tane sinek ısırığı ile uyanıyoruz" dedi.
Öğrencilerden Beytullah Karacan ise bölgede yıllardır aynı sorunla karşı karşıya olduklarını belirterek, "Sosyal faaliyetlerden geldiğimiz binamız var. Buraya 6 yıldır geliyoruz. 6 yıldır pis kokudan, lağım kokusundan ve sinekten duramıyoruz. Gelişmekte olan bir Türkiye için rahatsız edici bir manzara. Burası baza ile kapalıydı, çalışma yapıldı ama şimdi su Kilgen Çayı’na akıyor" diye konuştu.

"Balkonda oturamıyoruz"
Bölgede bulunan 35 daireli apartmanın yöneticisi Serhat Arslan, sorunun büyüyerek devam ettiğini savundu. Arslan, "35 dairemiz var, yanımızda öğrenci yurdu bulunuyor. Buraya yeni bina yapıldı, 140 daire daha olacak. Onların kanalizasyonu da buraya akacak. Kanalizasyon buradan dereye gidiyor. Hastalık ve koku yapıyor. Kimse balkonda oturamıyor" ifadelerini kullandı.
Apartman sakini 3 çocuk annesi Zübeyde Kaymak ise sinek nedeniyle çocuklarını korumakta zorlandığını belirterek, "Çocuklarımızı sinek yiyor diye uzun kıyafetler giydirmek zorunda kalıyoruz. Misafirimiz geldiğinde utanıyoruz. Sinekten uyuyamıyoruz. Ev sürekli kirlenmiş gibi oluyor" dedi.
Serpil Ceylan da çözüm beklediklerini belirterek, "Çok koku var, artık nefes alamıyoruz. Kara sinekleri kovalıyoruz ama geri geliyor. Geçen yıl başvuruldu. Çözüm diye baza kaldırıldı, boru döşendi. Burayı kurtardılar ama şimdi çaya akıyor. O sular bahçelerde kullanılıyor. Sağlığımızla oynanıyor" diye konuştu.

"Topumuz kanalizasyona kaçıyor"
Bölgede yaşayan öğrenciler ise oyun oynadıkları alanda da sorun yaşadıklarını belirterek, "Topumuz kanalizasyona kaçıyor, mecburen alıyoruz. Gece sinekten ve kokudan yatamıyoruz" diyerek yetkililerden kalıcı çözüm istedi. Mahalle sakinleri, kanalizasyon atıklarının dere yatağına bırakılmak yerine insan ve çevre sağlığını tehdit etmeyecek şekilde çözülmesi için çalışma yapılmasını talep etti.
AdminAdmin